Startsida

måndag 2 juni 2014

Semester

Gubben och jag åkte med ett par vänner ner till Skåne under denna långhelg. Härligt att komma bort ett tag. Vi har hunnit med att besöka Ystad, Smygehuk, Landskrona, Lund och Ven. Där nere var det runt 20 grader varm och solen sken, dock blåste det väldigt. Där hade syrenerna redan blommat ut. Prästkragarna och vallmon fanns längs landsvägarna. Vi hade det trevligt tillsammans. Jobbigt bara att åka så långt. Jag har problem med min kropp när jag sitter länge. Jag blir stel och den värker. Mycket har nog med min övervikt att göra. Hoppas på en vändning snart.
Nu har målarna målat vårat hus. Bara att betala och se glad ut. Samt vi har även haft hjälp med att byta lite vid verandan. Så nu ligger vattenläckan närmast att ta i tur med. Trädgården vill jag fixa men det får vänta.
Full fart är det också vi planerar ju kalas här på lördag, runt 40 personer kommer det. Det ska bli roligt att träffa alla. Vi får duka ute och hoppas då på bra väder.
Men innan det ska vi hinna med att fira största dottern.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. enligt vädret nu ser de lovande ut... men man vet aldirg tills på lördag. vi håller tummarna!

    härligt att ni hann besöka en del platäser där nere.. så härligt att höra. kram

    SvaraRadera