Startsida

söndag 11 maj 2014

Vilken kraft det finns i ens liv.


Michelle Knight var fången hos Ariel Castro som hade sitt hus i Cleveland, USA. I elva år var hon fast hos honom. Tänk er själva i 11 år. Den 6 maj förra året, 2013 blev hon fri. Nu har hon skrivit en bok " Finding Me: A memoir of the Cleveland Kidnappnings"
Finding Me: A Memoir of the Cleveland Kidnappings (inbunden)
Önskar att den översetts till svenska. Då kommer jag att lägga den i min lånelista, helt klart.
Hur överlever man sådant? Här är jag deppig och kan väl inte sätta fingret på vad det riktigt är, men jag skulle vilja lämna allt och börja om. Så himla enkelt är det väl inte. Känns som om jag inte finns längre. Om folk inte gillar en så kan de väl säga det i stället för att undvika en. När till och med min gubbe tycker att det är konstigt, samt att även han inte kan sätta fingret på vad felet ligger. Då får det vara. MEN det hela kanske är som hon Linda Vikström säger i sin blogg som finns i min lista. När hon var tjock var det ingen som lade märke till henne. Men när hon vart smal då började folk att prata med henne. Ja, ja .....i vilket fall som helst tänker inte jag bry mig i detta utan jag har fullt upp med att inte umgås med med folk. Tur att jag har vissa som hänger kvar. Samt min fina familj och mina underbara barn samt livets efterrätter. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar