Startsida

onsdag 14 maj 2014

VEM ÄR VIKTIGAST?


Ja den frågan kan man ställa sig.Vem är viktigast? Människan borde ju tänka på sig själv först. Men jag tror att jag inte gör det. Jag känner att om inte mina barn har det bra kan inte jag ha det heller. MEN jag måste ju släppa taget NU och ändra på detta. För mig måste ju ändå jag vara viktigast när det gäller vikt och hälsa. Så nu kan dessa underbara sötsaker hälsa hem. Har nu hittat veckomatsedlar på nätet för 18 veckor så ska nu försöka att skriva inköpslista, förresten det fanns det också med. Så bara att börja! Det låter fantastiskt enkelt. Lite små saker som att ta mått på olika kroppsdelar, väga mig och fotografera mig kvar. Sedan hoppas jag på start måndag. Det brukar man ju alltid säga när man ska banta. Hoppas att jag lyckas och ger mig själv en present genom att förmodligen förlänga mitt liv. NU känns det som jag har fått en spark i baken. Jag ska dokumentera för mig själv först och vi får se om Ni får se detta någon gång. Kanske när jag har övervunnit allt! Marie, motivation, mat, motion = 4M.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Nej,klart man inte mår bra när de närmaste inte mår bra! :)
    Söta maränger... Mumsigt att äta.. Kram

    SvaraRadera