Startsida

fredag 16 maj 2014

Teknikens under!


Ja inte för att jag förstår hur det fungerar med tekniken idag med sladdar, mappar, appar osv. Men jag lyckades alldeles själv att få mina bilder från min padda till stationära datorn. Framsteg vill jag säga. Jag är inte alls tekniskt lagd. Men lite rådfrågning på jobbet av en ung grabb lyckades jag. Är glad.

Så här kommer tre bilder från min padda. Den första är en slags tusensköna om jag inte minns fel. När jag var liten hyrde min mormor och morfar en stuga ute på landet. Där tillbringade min familj väldigt mycket tid. Jag minns att det inte fanns rinnande vatten, vedspis, ute dass som var intill en vedbod där det ofta fanns ormar samt dessa underbara små blommor i gräsmattan. Jag älskade att plocka dessa. Nu har jag själv sådana i min trädgård och hoppas att de ska sprida sig mycket. Något annat som jag älskar sedan jag var liten är förgätmigej. Även dessa har kommit in i min trädgård sedan jag frågade mamma om hon hade lite över. Dessa skönheter är också duktiga på att sprida sig. Det är bara att hålla till godo. Den sista bilden är på en viva som jag inte vet namnet på men som skall planteras ut. Den köpte jag i min favorit affär i Almunge, Humlebo Inredning & Trädgård.
Dags att njuta av denna fredag som ger sol!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: