Startsida

lördag 10 maj 2014

Intensiv lördag

Foto: Three generations, love conquers all. Two of the strongest women i know <3 #farewellpoppy #mamma & #mormor
Lördagen började som den vanligtvis brukar med melodikryss frukost. bästa stunden på hela helgen. Att få vara med de mest underbara människorna i vårat liv samt njuta av att göra något tillsammans och äta en riktigt god frukost tillsammans.
Sedan bar vi i väg till Almunge på olika grejer. Först ett besök på Almunge loppis och lämnade av lite grejer. Åkte vidare till HV där det var loppis med kakbuffé. Träffade en kompis som sålde sina grejer där. Själv var jag väldigt nära att köpa snöbollslyktor. Men gjorde inte det. Däremot köpte jag lite små grejer till dockskåpet som Victoria ska få i födelsedagspresent. Vidare till Blåbands föreningens utställning om gamla bilder från Almunge och Länna. Det var otroligt mysigt ordnat. Hoppas verkligen att de gör det igen, för allt hann man inte med att kolla på. Sedan vidare till familjen Eklund där vi planerade våran resa tillsammans. Längtar till ett litet break i vardagen nu.
Fotot här uppe är på min syssling Birgit, hennes dotter Belinda och min mammas kusin Berit (Birgits mamma) från Australien. Bilden hittade jag från Facebook. Belinda ska komma till oss i sommar. Hon är intresserad av svenska språket och hennes rötter. Det ska bli otroligt roligt att träffa henne. Har aldrig träffat min syssling och inte mammas kusin heller. Men en vacker dag så vet man aldrig.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. de ska bli spännande att dom kommer till sverige! hoppas man träffar henne :) kram

    SvaraRadera