Startsida

tisdag 13 maj 2014

Härlig hemma


Pernilla och Finn bor i ett vitt tjugotalshus mitt i Varberg. Den 900 kvadratmeter stora trädgården domineras av trädäcket, som upptar mer yta än själva huset. Det började med en liten altan framför vardagsrummet, sedan har den vuxit i fyra omgångar. Senast tillkom spa-avdelningen. Det är Finn som snickrar och Pernilla som står för design och växtval.
– Jag ville ha en mera lättarbetad trädgård. Den var för stor att sköta förut. Nu är det bara avstressande och roligt att gå här och pula, säger Pernilla.
Paret har inte tagit hjälp av någon trädgårdsarkitekt utan har skapat sin barfotavänliga oas efter eget huvud. Resultatet är en väl sammanhållen yta som ändå bjuder på ständiga överraskningar och mycket rumslighet.
Denna ljuvliga bild och text hittade jag i dagens Aftonbladet, Härligt hemma. Hur mycket förkunskap tror Ni att man måste ha får att fixa lite lyx i sitt hem? Självklart skall väl båda partnerna vara intresserad - där sprack det nog hos mig vill jag säga. Jag vill ha och kan inte samt min gubbe vill nog också ha i slutändan - men även han kan inte bygga. Hm......
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar