Startsida

torsdag 17 april 2014

Livsfunderingar


Denna bild är lånad från kokaihop.se.
Men just kärleksmums har jag bakat idag. Har även gjort två marängbottnar till tårta och 2 sorter småkakor. Jag känner att jag vill veta vad jag stoppar i munnen. Därför bra att baka själv och sedan är det ju mycket godare.
Den senaste veckan har jag haft många tankar på livet i sin helhet. Jag har många drömmar och visioner. Men börjar att inse att det är inte livet - utan hälsan går först. Vi har nu två stycken i våran närmaste bekantskap som har sjukdomar med dödlig utgång. Så nu gäller det att leva livet och njuta av det goda. Visst självklart kanske alla drömmar och visioner kan uppfyllas samt att jag mår bättre. Men nu känner jag att det är kanske inte så viktigt.
Idag skärtorsdag är gubben med jobbarkompisarna med Eckerö färjan. Inte skulle jag vilja följa, det blåser väldigt kraftigt. Ibland är det riktigt skönt att vara hemma själv. Fast jag skulle i och för sig vara hos en vän på kvällen - men hon lämnade återbud pga huvudvärk. Så då får jag använda tiden till att plocka lite här hemma.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vi ses snart å då ska vi mumsa gosaker i ditt kök<3

    SvaraRadera