Startsida

söndag 27 april 2014

En både jobbig och rolig helg.


Fredagen avslutade vi med att besikta gubbens ögonsten, våran Ford Edsel. Jag tyckte att de "misshandlade" bilen på besiktningen eller var riktigt hårdhänta. Men killen som skulle besikta bilen var rund om magen. Så när han skulle sätta sig i bilen frågade han gubben om det gick att ändra "soffan". Det går med det är en väldigt pysslig grej så gubben svarade helt enkelt  - nej det går inte. Så killen fick pressa sig in i förarsätet och magen fick han lägga mellan ratten och tutan. Det såg väldigt roligt ut. Men den gick igenom i alla fall.
Lördagen tillbringade vi på Viksta veteranmarknad. Jag fyndade lite saker fast jag inte skulle handla något tänkte jag. Två jätte roliga pussel med 1000 bitar för 20 kr/ st - rena fyndet. Sedan hittade jag tre små porslins pajformar ( jag har redan två sedan förut, men väldigt bra att göra en portionspajer i dem) 50 kr för alla tre. Sedan köpte jag ett Uppsala-Ekeby uppläggningsfat, samt tre små assietter även dessa från Uppsala- Ekeby 100kr för alla fyra. Sedan ett måste en påse brända mandlar. 
När vi åkte hem från Viksta fick gubben telefonsamtal om att svärmor hade åkt in på sjukhuset. Det var inte roligt. Hoppas att hon kryar på sig och kommer hem snart.
Söndag gick jag ensam rundan. Det var helt ljuvligt och hoppas att jag kommer att ta den rundan flera gånger denna vecka innan de släpper ut kreaturen där. För då måste jag hitta en annan runda. Men det reder sig nog eftersom det finns många rundor här runt omkring. Så härligt att röra på sig. Speciellt i detta ljuvliga vårvädret. Men alla dessa fina blommor som blommar, fågelkvitter som jag aldrig ledsnar på, solen som gör gott i både hjärta och själ samt ljuvliga fjärilar som flyger omkring. Älskar denna tid.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Lilla farmor då! Hoppas hon repar på sig nu <3
    Skönt med liten utflykt... Kram

    SvaraRadera