Startsida

torsdag 3 april 2014

Dröm


Jag säger å de´. Vilka knäppa drömmar jag kan ha. I morse drömde jag att jag hade sovit kvar hos min kusin Cecilia med familj. Även mina andra kusiner Ingela och Camilla var där, samt sovit över. Det hela utspelad sig vid frukosten som var så gigantisk stor och uppdukad i olika platser i Cecilias hem. Allt från nyttiga saker till gräddiga tårtor och bakverk. Alla utom jag satt vid bordet och avnjöt sin frukost - OBS - de drack typ en kopp te och pratade sig mätta. Medans jag sprang mellan alla ställen och försökte att få med så mycket som möjligt av allt. När jag väl skulle sätta mig till bordet kom Cecilias städerska ( dock har jag aldrig träffat henne) och tryckte upp en smörgås mot min mun och sa den här måste du också äta upp och skynda dig lite så att jag slipper vänta. Alla var färdiga innan jag hade börjat och hon ville börja städa!!!!
Tror nog att hjärnan har fullt upp med att hjälpa mig att komma igång med att minska mitt intag av mat och andra godsaker som vill komma i min mun. Varför jag drömde om just min kusin Cecilia vet jag inte riktigt men kanske för att jag tycker att hon är som håller på med LCHF och rör på sig. Det är ju enkelt att följa denna kost om man inte har fula ovanor som tar över. Jag tror jag saknar motivation.
Cecilia visst skulle detta vara roligt att göra? Kolla länken http://www.njordofgreece.com/lchf-2014
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. nej fy va hemsk dröm! Jag tror nog bara att du är för fokuserad på din vikt..sluta tänk på det nu o gör som du vill...(haha ska jag säga som också vill gå ner i vikt)...

    SvaraRadera