Startsida

lördag 5 april 2014

Bloggar


Min största tid vid tangentbordet är att läsa bloggar. Jag älskar att gotta mig i andras grejer. Ibland känns det som om jag känner dem jag läser om. Som en bloggar som jag kollar in lite då och då - Nattugglan. Hon kommenterar lite då och då hos mig. Det känns väldigt roligt och det känns som vi känner varandra bra. Tack för det!
I dag har jag hittat en ny blogg som jag blev nyfiken på nämligen en Bettan som skriver om viktmotivation. http://viktmotivation.se/ Hon skriver om "ego tid" - att ätande handlar sällan om hunger - ofta finns det många olika orsaker till att man stoppar i munnen, den största delen är nog en socialt skäl eller en belöning för att förstärka eller döva en känsla. Precis så är det ju fast jag inte har tänkt så.
Nej kanske ska ta på mig mina jogging skor och försöka ta mig en sväng ute i det härliga vädret. 
Nya slogan här hemma är nog " så långt hängslan räcker". Min gubbe säger att jag har sådana funderingar och pratar om så konstiga saker precis som om livet ska ta slut snart. Det gäller att ta vara på tiden tydligen.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag är likadan.... Bloggar är en stor grej här :)

    SvaraRadera