Startsida

tisdag 4 mars 2014

Tisdag


TISDAG. 
Det är den värsta dagen på hela veckan tycker jag. Det brukar alltid vara jobbigare på jobbet. Sedan är det väldigt många dagar kvar till helg. Denna tisdag försöker dock solen titta fram och då känns ju allt mycket bättre. Dock skall jag ha utvecklingssamtal på jobbet och känner inte för att utveckla mig. Men det brukar alltid lösa sig. Jag har ju talat om för min chef angående mitt privatliv och hur det ser ut. Samt på egen begäran även klivit av min position som vice gruppledare. Känner att jag inte kan ge 100%. Hon förstod mig och informerade gruppen hur det hela såg ut. Känns riktigt skönt att bara jobba och inte tänka på hur alla andra ska jobba.
MEN håll med mig om att visst har väl även du känt att nu struntar jag i allt. Jag ger upp. Den tanken kommer allt oftare. Men sedan kommer den bitande envisheten att NEJ TAMME FANKEN - det finns de som har det värre och genast börjar jag leta efter hur himla bra jag har det. Tyvärr så går det väl inte att göra allt på en gång - men små framsteg blir det varje dag. Det som ligger i mitt huvud är väl att försöka att bli bättre på att kasta saker och ting. Det jobbas med hela tiden. Sedan måste jag ta mig i kragen och verkligen göra saker inte bara tänka på dem i huvudet. Stora framsteg här......
Försök att ha en bra tisdag i alla fall - det tänker jag ha.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Du är en kämpe ändå. Man kan inte alltid vara 100%

    SvaraRadera