Startsida

lördag 1 mars 2014

Nöjd med min dag


Denna lördag har jag gillat väldigt mycket. Först kl 8 vart det en morgonpromenad på 7 km - så himla ljuvligt. Solen tittade fram lite grann, men orkade inte igenom alla moln. Sedan vart det det sedvanliga melodikryss frukost. Älskar det helt enkelt! 
Så väl hemma tvingade jag mig att göra något vettigt. Så jag tog och frostade av en utav två frysar som vi har. Då hittade jag blåbär och hallon. Så jag passade på att koka drottnings sylt 
också. Sedan kände jag för att göra något mera så kollade runt lite och kom på att en citrusmarmelad skulle sitta fint. Sagt och gjort - så blev det. Apelsin, citron och mandarin fick ingå i den. Ska bli smarrigt och smaka. Ska även komma ihåg att påminna min mamma om att hon spar sina honungsburkar. Det är väldigt bra burkar - lagom stora.
Så nu sitter jag och väntar på att hämta hem min älskade gubbe från Eckerö bussen. Han kommer väl med en liten kasse - en godispåse för män, det vill säga någon eller några flaskor starkvaror. Det är han värd.
Det gör även ont i mitt hjärta idag - vår största dotters och hennes sambos bilruta har blivit sönderslagen. Dock har det inte blivit något stulen. Så himla onödigt av människor att göra sådana saker. Tänk vad det kostar pengar för alla. Först för ägarna för bilen, sedan för försäkringsbolaget och samhället- en anmälan hos polisen måste göras. Så himla onödigt.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU . Kram Marie

1 kommentar:

  1. åååå,vilken dag du har haft de!=) underbart..
    Pappas godispåse med ;) PUSS

    SvaraRadera