Startsida

söndag 16 mars 2014

Livet


Hoppsan jag ligger verkligen i riskzonen. Jag har övervikt kanske klassad som fetma och känner mig ensam. Ensam kan man ju känna sig FAST det är fullt med människor runt omkring en. Ibland räcker det bara med ett telefonsamtal eller mejl, så känner man sig inte ensam längre. Ibland får jag riktigt ruska om mig själv för att inte deppa ner mig riktigt i skiten. Undrar ifall min mamma har känt lika som jag gör. Eller om mina döttrar gör. Fast för ca 10 år sedan kändes det inte som nu. Jag tror att allt beror på flytten till vår nuvarande hem. Vi stor trivs i det lugna och känner att det är skönt med så få människor runt oss. Samt att vi känner oss lite anonyma. Där vi bodde förut, fanns det folk runt omkring hela tiden. Då var jag TVUNGEN att hej, säga några ord och titta till grannarna samt alla vänner som fanns runt omkring mig. Men nu behöver jag inte göra ingenting av detta. Eller så är det så att folk kanske inte vill träffas på samma sätt som förut. Åldern tar ut sin rätt. Eller kanske jag har sagt eller gjort något dumt - ja inte vet jag. Men det gäller att rycka upp sig.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam... Men jag vet. Ibland känner man sig så... Även om man inte är det.. Du kanske skulle ta med pappa o flytta hem till mig i alla fall som facebook säger haha ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du är inte ensam.. jag kan känna likadann själv.. men jag är en ensam varg..så jag bryr mej inte så mycket om det är tyst..fast jag går ju på en kurs varannan vecka..då ser jag ju lite mera folk än här hemma...o vikten..ja jag ligger också i riskzonen..hoho Kramar till dej!!

    SvaraRadera