Startsida

söndag 30 mars 2014

Årets pelargoner

Änglapelargon 'Angel Eyes Randy' 3 stÄnglapelargon 'Strawberry Cream' 3 stHängpelargon 'Glazier White' 3 st
Nu har jag gjort årets beställning på pelargoner. Dessa tre sorter blev det. Bild 1 Angle eyes, bild 2 Strawbarry cream och bild 3 Glazier white. Min favorit pelargon Bicolor fanns inte på Odla.nu. Attans då blir det till att jaga den i år igen. Ogillar. 
Zonalpelargon 'Katy 13' 3 st
Men årets utvalda pelargon Katy 13 köpte jag två stycken på Humlebo Inredning & Trädgård i Almunge. Bästa affären. Där köpte jag även mini peénser. Vita jätte söta och vit lila. Jag följer dem på Instagram och då frågade hon om man önskade sig några färger då sa jag helvita och hon tog hem. Har du inte gjort ett besök i denna butik kan du kolla lite på nätet vad som finns.
http://www.humleboinredning.se/

Helgen har varit helt fantastisk. Övertidspass, barnbarn, långpromenad, umgås med de allra bästa vännerna och solsken. Vad mera behöver jag mera? Barnbarn är ju en riktig energi påfyllare. Först längtar jag till dagen vi ska mötas - livet känns helt otroligt mysigt. När de väl är här så är jag glad att få uppleva alla goa stunder och tokigheter de ger. Sedan tänker jag på dem flera dagar efteråt. Fy tusan vad härligt det är. Jag älskar dessa små änglar.

Nu längtar jag bara tills på tisdag när planet landar med ännu en utav mina smultronblommor. Hoppas att allt är bra och att det går bra. Denna resa har inte varit rolig. Tror visst att flera känner av det både Svante och Bianca. Mormor är orolig och jag har varit super nojig.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. Vill med ha årets pelargon :)
    Den är så tjusig så.

    SvaraRadera