Startsida

lördag 15 februari 2014

Livets skönhet


Denna underbara dam finns hos Fröken Gröns Blogg. Hon är helt underbar. En sådan kvinna skulle finnas i min trädgård. Undrar ifall gubben skulle gilla mera att sitta ute då eller inte? Älskar att titta in och hälsa på hos mina favoritbloggar. 
Veckan som har gått har varit helt fantastisk. Har hunnit med veckans att göra lista som bestod av olika saker som skulle göras under denna vecka. Jag hann även med att inta en fantastisk middag på Stationen med min allra bästa vän, Anette. Det var en födelsedagspresent. Sådana presenter gillar jag. Tyvärr var musiken så himla hög att vi knappt kunde prata med varandra.
Jag hade tänk kolla in en cykel, köpa te, en tröja till gubben och en tröja till mig. Te köpet gick jättebra, kolla cykel gick väl så där....kände mig inte välkommen som köpare i affären så där blir det nog inget köp samt tröjköpen gick väl inte heller något vidare. Ingen tröja till gubben men 10 st nya plagg till mig. Dags att rensa ut gammalt och in med nytt.
Allt har ju inte ett evigt liv. Det gäller allt. Kroppen, äktenskap, kläder, hus, bilar, jobb, vänskap.....MEN viktigt är nog att stanna upp och kolla in i dörren som står på vid gavel till allt. Fundera under hur gör jag nu och vad känns bäst. Då förstår Ni att dörren jag tittade in i som stod på vid gavel var just min garderob. Jag tror att det mesta som finns där inne har nog funnit mer än 25 år - är nog den sämsta människa på att bry sig om mig själv. MEN nu så gäller det att ta vara på livet - för det springer så fort. Måste må bra. Är super rädd för att bli ofärdig och ovårdad.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. "Allt har ju inte ett evigt liv."

    Sant - för allt som har en början har ett slut.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med födelsedagspresent på Stationen... Gillar den resturangen. Synd ni inte hörde var ni sa :) Mysigt att träffa er idag. puss

    SvaraRadera