Startsida

tisdag 11 februari 2014

Fastnar i mitt huvud


I går var det dags för ett besök på bokbussen igen. Kan inte förstå varför jag inte använt den tidigare. Jag har själv köpt pocketen " När livet stannar" av Malin Sävstam. Hon åkte med sin man och tre barn till  Khao Lak,Thailand 2004. Åkte hem med bara ett barn - hon miste man och två barn i flodvågskatastofen. Det sätter sig fast i mitt huvud hur en människa kan klara av att fortsätta leva efter detta. Så nu har jag börjat läsa hennes andra bok "Kärleken är starkare än döden". Undrar om inte denna Malin även har sommarpratat i P1 - det måste undersökas. 

Vi håller på att rensar ut lite här hemma. Ska försöka att bli av med takboxen som bara ligger i garaget. Har även lite småsaker till tittskåp som jag ska försöka att sälja antingen på Facebook eller Tradera. Börjar med Facebook - det är ju gratis att annonsera. För vi har på tok för mycket saker - det kommer att bli ändring på det. Man vet ju aldrig vart man tar vägen i sitt liv en vacker dag kanske man packar ihop allt och flyttar någon annan stans. Eller så är det bra att rensa ur lite så slipper andra ta reda på det senare. Rensa - den nya hobbyn.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. stömmer bra att denna radiopratare förlorade sin familj i thailand. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3196&grupp=11410

    SvaraRadera