Startsida

måndag 3 februari 2014

Ett evigt liv!


Helgen som har varit har varit väldigt intensiv men gudomligt ljuvlig. Vi har haft besök av mina tre (utav fyra) kusiner med respektive som jag har på min pappas sida här på lördagen. En kusin med man sov över( dock kostade det på lite somnade sent och vaknade av min kusins morgonpigga man). Otroligt givande timmar och minuter som vi tillbringade med dem. Kusinen som sov kvar avgudar jag något så enormt. Kanske inte gjort det hela mitt liv - men mera nu på senare tid. Känns som hon lever sitt liv till 150 %. Umgås med sina tre barn väldigt mycket och gör saker tillsammans med dem. Förklaringen kan ju vara att hon jobbar vanliga kontorstider och måndag till fredag. Hon bryr sig om sitt utseende och sin kropp. Provar olika maträtter och bakverk. Har ett himla stort umgänge som de träffas ofta och även reser med. Hon älskar att resa. Hennes man sa att han är trött på att resa - han vill vara hemma nu. MEN så blir det inte. Undrar om det har med deras uppväxta att göra, detta med att resa. De bodde i  b.l.a Vietnam och Bangladesh som små. Nyss hemkomna från sin 25 årliga bröllopsdag som de firade med sina tre barn i Österrike. De gifte sig där. Snart bär det av till Florida och bilar i två veckor. Förra året var de i Florida 3 eller 4 veckor och bilade runt. London med kompisar över en långweekend. De var även på en resa till som jag inte minns 2013.  Ja i hennes värld skulle jag vilja vara.

Har kollat lite i mitt linneskåp nu på morgonen. Vad tusan .....inte ens handdukar, lakarna och örngotten har ett evigt liv. Jag måste börja byta ut dessa saker som har varit med mig sedan jag flyttade hemifrån. Vissa handdukar kan jag inte ens ta fram. Varför spar jag på allt? Nej nu åker dem ut i garaget OM nu gubben behöver ha några handdukar att torka sig på. Resten får jag skänka till sopgubbarna.
Fick en tanke om evigt liv när jag rensade i linneskåpet. Jag ska nog ta mig i kragen och kosta på mig en ny cykel också. Den cykeln som jag har har nog gjort sitt. Det blir dubbeltramp när jag cyklar på den. Nej fram med mera evigt liv känslor i saker - allt lever inte för evigt.
Många funderingar blir det när jag kollar runt i hemmet här. Jag har sagt det förr vet jag och jag säger det nu - RENSA.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie.


1 kommentar:

  1. härligt ni verkar ha haft det.... bra o rensa lite :)

    SvaraRadera