Startsida

torsdag 20 februari 2014

Blandade känslor


Oj vilken början på denna dag. Det ringer en ung tjej som påstår att min man har önskat en prova på prenumeration på tidningen DN (Dagens Nyheter). Jag kan svära på att han inte har gjort det. Varför skulle vi vilja prova just DN? Jag stred med henne och sa att det har han inte gjort - då höjde hon rösten mot mig och sa att tror du att jag hittar på allt. Då kunde naturligtvis inte jag hålla mig. För det första så har vi nix. MEN problemet var att hon lyssnade ändå inte. Då hettade det till i mig. Jag höjde rösten till henne och sa att jag är kund och vi vill inte ha tack och hej.  Alltså väldigt synd om henne - det är ju bara hennes jobb. MEN eftersom hon stred blev jag galen. Jag känner min gubbe och han skulle aldrig vilja ha DN. Jag blev tvungen att ringa upp honom och kolla. Han skrattade glatt - nej det har jag inte gjort blev hans svar.

En annan känsla blir det även när jag i går läste en skylt på min promenad som satt på en telefonstolpe. Den satt väldigt högt upp så att inte någon bara skulle ta ner den. MÖRDARSLINGAN - jo viss kan man säker kalla den så. För det var ju där Helge Fossmo bodde. Kära människor - visst det har skett mord, MEN måste folk visa sina känslor på detta sätt? Tänk alla barn som går där och får se detta. ÄVEN fast människor tycker att det är fel det som andra människor gjort och får till gångslingan vid detta namn. Måste jag ändå känna kalla den bara mördarslingan i folkmun, behöver inte skylta om det.

Jag upptäckte även ett nytt drömhus på min vandring. Ett litet grönt hus inte större än 2 rum och kök - MAX. Helt underbart var det. Dock är det inte detta på bilden, nej det har jag hämtat från nätet för att jag gillade detta tak. Tänk vilken sommarstuga med ett sådant tak. MYS!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Så jobbigt det är med de där samtalen som jag tycker bara blir fler och fler! Och så onödigt att sätta upp en skylt på det viset.
    Tusen tack för din rara kommentar på min gamla blogg, jag såg den först idag, för jag går inte in där varje dag. Så roligt att vi hittade varandra! Jag önskar dig en trevlig helg! Stor varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att även du får en fantastisk helg med dina när och kära. Själv har jag jobbat lite extra idag och får njuta av en underbar dag i morgon med min gubbe och vänner som kommer över på lite melodikryssfrukost (vi spelar varje lördag - denna vecka blir det söndag). Älskar alla dina hönsbilder.
      Kram

      Radera