Startsida

torsdag 23 januari 2014

Släkt


Två helger i rad ska vi få umgås med släkten. Det är jätteroligt. Då ska vi riktigt mysa med varandra. Varför det blir så sällan vet jag inte. Men min nu gamle och sjuke faster hade jämt släktträffar som gick i julgransplundringens tecken.Hos henne sitter ingenting löst hon bara älskar att umgås och är den starkaste människan jag känner. Hon har kämpat med så många sjukdomar. Hur jäkla mysigt som helst har det varit att träffas allihopa. Det har vi gjort i många år. Hon älskade just julen och det blev hennes grej. Med super god mat, fika. dryck samt barnen fick även träffa tomten. Mina föräldrar tog tag i sommarfest med släkten som även den har varit i hur många år som helst. Vi har sett våra underbara tjejer ( mina kusiners och våra döttrar) uppträtt som Spice girls och haft 5 kamper med släktlag. Så nu hoppas jag att vi ska kunna ta fram något som blir till någon regelbunden återträff. Så kusinerna på min pappas sida kommer nästa helg med övernattning, mat och god dryck- hoppas att det blir riktigt tjo och tjim.
Denna helg blir det gubbens kusin som vi skall sammanstråla med. Även där skall det planeras någon återträff till sommaren.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: