Startsida

måndag 6 januari 2014

Nytt år och nya krafter


Många lämnar nyårslöften, men det gör inte jag. Jag har som jag har skrivit om förut ett inre löfte för mig själv vad det gäller inköp av böcker. Det har jag haft sedan i somras. Det känns jättebra att jag inte har köpt någon bok sedan dess inte ens en pocket bok. Så efter detta halvår lite drygt är det dags för nästa löfte. Det är att jag måste vara mera noga med vad som stoppas i min mun vad det gäller mat. Riktiga råvaror och så lite halvfabrikats mat som möjligt. Samt att försöka att röra på mig så ofta jag bara kan, inte sätta upp något program med si och så många timmar som är till för att röra på sig. Men fram för mera sådana dagar som idag med promenader på 7 km. Tänk att få andas in denna härliga landsluft och gärna dela den med någon mera. Så tack Anette för promenaden.
Sedan gäller det att rensa ut här hemma. Det kanske jag säger återkommande gånger men för mig känns det viktigt att få göra det. Problemet är nog att det finns på tok för mycket saker i ens liv som jag har. Saker som jag kanske inte använder hela tiden men har svårt att föra sig av med. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. hej.. ja precis så är det.. rensa i röran skulle jag vilja säga..för det blir rörigt om man inte nångång kastar el skänker bort saker-... o det är nått jag borde ta itu med nu.Visst skulle man kunna göra nått med restagrn också som du skrev om.. men vad skulle det va o så bor du i sveariket o jag i suomimaa...Jag har funderat på en filt av allt garn jag har el nån restgarnströja.. det va en på kursen som hade stickat opp alla små nystan i en tröja åt sej själv..o jisses så fin den va.,, den skulle jag va så pippi på att få göra.ha det bra! nattugglans garnpåsar

    SvaraRadera
  2. nyårslöften bara bryts... bättre att bara sträva efter att må bra o inte ha en massor av löften som man ändå inte kan hålla =)

    SvaraRadera
  3. Vauv inte visste jag att Expressen hade handarbets tidning.. nu skall jag ha Annica att köpa den då nästa nr kommer.. haha jag skall ju hålla tillbaka men den va så billig.. 29 kr..alla handarbetstidningar här kostar ca 7 euro.. (60 kr)....el om syrran köper den o jag får bilagan. Men visst vore det snäll om du tog en kopia åt mej.. jag kan bet dej för portot...vart skall jag sända min adress...nattugglan kikka

    SvaraRadera