Startsida

fredag 31 januari 2014

I kroppen min


Jag läser just nu boken "I kroppen min - resan mot livets slut och allting början" av journalisten och trummisen i bandet Sugarplum Fairy, Kristian Gidlund. Han skriver om sin elaka cancer och om sitt liv. Jag hörde även honom som sommarpratare i radions program P1. Måste bara skriva några rader ifrån boken 
Det som är viktigt på riktigt
Jag kommer aldrig att få de där barnen som jag har längtat efter.

Jag kommer aldrig bli den där pappan som jag har sett framför mig. Jag skulle bli en bra förälder. Det vet jag.

Vi kommer aldrig att klättra i träd, mina barn och jag - och sin jag har längtat efter den dagen.

Jag kommer aldrig att behöva gå upp mitt i natten för att trösta min lilla. Jag kommer aldrig känna utmattningen av att ha små barn. Jag kommer aldrig att känna den lyckan.

Jag kommer aldrig att behöva slita mitt hår av oro för att jag inte ska ha råd att försörja min familj vid månadens slut. Och jag kommer heller aldrig att känna den oerhörda stoltheten över att faktiskt ha klarat det.

Mina föräldrar kommer aldrig att träffa mina barn.

Jag kommer aldrig göra den där flytten till New York.

Jag kommer aldrig att få se Kalifornien.

Jag kommer aldrig att få sitta med mina syskon, när vi alla tre är rynkiga och långsamma, och minnas barndomen med skratt och skarvade historier.

Jag kommer aldrig att få höra om Mårtens äventyr ute i vida världen.

Jag kommer att ha dansat alldeles för lite.
Det finns mycket som gör ont när slutet har börjat.

I mars 2011 fick han sin första cellgiftsbehandling.Han började att skriva en blogg " I kroppen min".Boken baserar på bloggen som fullkomligt har exploderat av besökare - miljontals människor har upptäckt Kristians starka, nakna, vackra texter. Texter som träffar rakt i hjärtat. Han var född den 21 september 1983 och dog 17 september 2013. Han hann inte fira sin 30 års dag. 
Läs den  den är väldigt fin. Samt jag får i alla fall en tacksamhet till varje frisk dag i mitt liv.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie


1 kommentar:

  1. De där är så hemskt. Läste lite i hans blogg som han skrev förut.. Så orättvist!

    SvaraRadera