Startsida

lördag 18 januari 2014

Hej mitt vinterland














Nu har vi fått vinter. -19,5 grader i går morse och snö samt mera snö idag fast bara runt -9 grader. Jag är väldigt nöjd med allt snö som har kommit ner nu - jag vill inte ha mera TACK!
Idag har gått i kalasets tecken. Först melodikryss - kanske inte ett kalas precis men lika mysigt, I Almunge firade vi svärfar och i Solåsen firade vi en underbar tjej som fick en låda med "bra att ha saker". Jätte gott fika hela dagen. Fick även mysa med 2 av mina 3 efterrätter Alexander och Alicia. Fy tusan vad söta de är. Jag älskar dem så! Fick även träffa våran Jessica som jag tänker på oavbrutet dagligen. Du skulle bara veta Jessica hur tankarna far runt. 
Äntligen har vi löst problemet med att få över foton till datan. Inte alltid lätt när man inte är 100 % kunnig i IT-branchen, utan bara 32%. Så passade på att fota lite på vinterlandet som vi har fått. Har även fotat av lapptäcket i Expressens bilaga så Nattugglan kanske kan se hur lapptäcket ser ut.
Undrar ifall åldern har utslag i något eftersom jag ofta får dubbelslag i hjärtat samt i morse kände jag min lite yr när vi spelade melodikrysset. Blir lite rädd eller orolig - men hinner precis tänka så försvinner det lika fort. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det helt underbara vinterbilder. Nu har du bara en dag kvar sedan är det helg för dig. Hoppas att du kan få njuta av din familj och vintern då. Puss

      Radera