Startsida

söndag 5 januari 2014

En bra sida på nätet

Ner i vikt!Måttband2
Fantastisk vilken bra sida jag har hittat på nätet www.kostradgivarna.se 
Jag har fått smak för frukost smoothie, så kolla in här http://www.kostradgivarna.se/2012/05/lordag-dags-for-smoothies/ om du också gillar smoothie. De hade också veckomatsedlar. Känns som ett hett ämne i stressad vardag. Matkasse och veckomatsedlar. Undrar om det var samma problem när min mamma skulle laga mat när jag var liten? Tror inte det. Då gjorde man långkok och lagade maten från grunden - ingen halvfabrikat då inte. Varför gör vi inte det nu när vi vet att maten är så himla viktig för vår hälsa. Nej idag är det stressigt - MEN det behöver inte vara stressigt om man förbereder maten mycket. Varför måste matlagningen ta bara en kvart när man ändå ska vara hemma hela kvällen? Jo vi måste hinna med att kolla allt på TV:n, datorn och rent av telefonerna som finns just nu. Man får för guds skull inte missa något. MEN då kan man ju fråga sig är det verkligen värt det, jag menar vi får betala med en dålig hälsa. Tänk på detta.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar