Startsida

söndag 5 januari 2014

Drömmer mig bort


Ja vad sägs om 2 veckor i denna solsäng? Ser helt underbart ut. Jag kollar runt lite. Vem vet kanske det blir en bokning. Denna gång blir gubben med. Han var mest orolig för att han inte hade semesterdagar. Jag sa till honom att hushålla med dem. Men väntar med bokningen för 4 personer till ska fundera.
Jag har även kollat på midsommarkryssning med Birka. Den går till Bornholm och Visby, där har vi väl inte bestämt oss än. Vi har ju rest dit redan. Spar hellre pengarna till denna drömresa. Men en Sverige resa blir det i alla fall av med underbara vänner i vår. Det ska bli kanonkul. Hoppas att även Hans och Margareta hoppar på.
Det var ju ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Jul och nyår har gått. Det har varit lugna och sköna. Tyvärr blir de kanske inte alltid som jag drömmer om att en jul ska vara. Men huvudsaken är att vi träffas alla i familjen och det gjorde vi ju. Det är svårt att få till allt när det inte var våran tur att ha julafton. Vi träffades i mellandagarna och myste lite med paketlek och sällskapsspel samt tacos i stället för vanlig julmat. Julmaten hade vi traditionsenligt på julafton med mina föräldrar.
Ser nu fram emot våren och alla inbokade träffar vi har i januari och februari. Det ska blir kul att träffa alla.
Nyårs löften brukar alla ge och efter ca 2 veckor finns det inte längre kvar i tankarna. Men jag har ett inre löfte som fungerar superbra. Att jag inte ska handla några böcker - utan låna på bokbussen. Det fungerar superbra. Har väl hållit på sedan i somras. Försöker nu även minska inköp av saker samt att försöka att tänka på vad som kommer in i munnen och hur motionen sköts. Det dalar lite upp och ner kan man väl säga. Sedan finns även detta inre löfte om att rensa ut saker som är onödiga. Försöker att få ut dessa onödiga saker på loppis. Ser även fram emot vår och sommar med nya idéer vad det gäller min hobby.
Sedan hände en otroligt tråkig sak vid nyår. Vansjöskaniner miste 2 underbara kaniner på grund av raketerna. Även deras Tummelisa som har haft 2 underbara kullar, hade rymt. Hon var borta några dagar sedan hittades hon, törstig, hungrig och lite rädd. Tack och lov att hon kom tillbaka. Men nu har det visst kommit en ny kanin dit, Love. Var härligt att se bilderna på dem på Facebook.
Något som också är härligt att se är den fantastiska leksaksbilparkeringar som finns här inne i datarummet. En under elementet och en under databordet. Vill inte förstöra!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Är de barnbarnen som är ute i farten å parkerar bilar i datorrummet? ;)

    Ja,de var ju lyckligt att lilla Tummelisa kom hit tillbaka. De trodde jag aldrig...

    Å,jag drömmer om resa också. Vore kul så smånigom att åka utomlands. Vilka ska ni åka med? :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har två parkeringar här i datarummet. Det är de finaste killarna i världen som har parkerat dem, W & A. Vill inte städa bort för det är så mysigt.
      Nej jag trodde inte heller att Tummelisa skulle komma tillbaka. Hoppas att det inte blir jättekallt nu om det kommer bebisar snart.
      Vill inte avslöja än vilka vi ska åka med eller vart vi ska åka, vill att alla inblandade ska kunna få bestämma sig först. Men det är långt dit - men det gäller att planera i god tid, det gillar jag ;) Kram tillbaka.

      Radera
  2. Va härligt med en semester! Vi mjölkar på här..så det blir ingen semester just nu. Jag gav mej själv ett nyårslöfte att inte köpa böcker/tidningar, inget garn el tyg,,,inga scrappsaker..skall hålla det till juni har jag tänkt mej, vi får se hur det går.ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Nattugglan! Detta med semester är bara i drömstadiet. Det är helt fantastiskt att kunna hör att "mjölkar" på. Beundrar verkligen bönder som finns i dag - med deras dåliga ersättning för sitt slit. Samt ur oplanerad och osäker eran framtiden kan vara. Bra att du då har givit dig själv ett nyårslöfte. Som du vet köper jag inga böcker längre till mig själv. Däremot har ja tre tidningar nu som jag njuter av. Men ska avveckla lite tror jag. Har högvis med gamla trädgårdstidningar och heminredningstidningar. Jag har väldigt svårt att kasta dem. Vi får peppa varandra att inte köpa en massa onödiga saker, tyvärr blir jag nog tvungen att köpa mig ett garnnystan till ett projekt som jag håller på med, för det räcker inte annars. Jag har ju hela kökssoffan full med garner.....till ingen nytta liksom. Skulle vara roligt att starta något om restgarner till fattiga, behövande människor i vår värld. Är du på? Kram på dig.

      Radera