Startsida

tisdag 21 januari 2014

Dra tillbaka tiden!


Tänk om jag kunde dra tillbaka tiden, vad mycket annorlunda saker jag skulle ha gjort. Redan från skoltiden skulle jag ha tänkt på ett helt annorlunda sätt. Kanske utbildat mig till något annat än affärsbiträde som ligger i min grund. En önskan om att kunna flera språk - kanske inte fullskaligt, förutom engelskan då - den skulle jag vilja kunna 100%. Skulle även ha haft förmågan att kunna placera pengar på ett vettigt sätt, typ mera aktie och fondsparande. Som tex en utav mina pensionsfonder som jag har nu har gett en avkastning på 50,51% sedan 2008-12-18. Fast det kanske inte är försent att lära sig. Bara intresset finns. Men varför blicka tillbaka när det är framåt man ska titta? Det går ju inte i detta fall att vara efterklok.
Det är tur att det finns drömmar i mitt liv som lyfter upp mig. Jag har även en jättefin man och barn samt barnbarn som även gör att livet känns värt att leva för. Jag är så tacksam för dem. Det finns även vänner som är riktiga vänner och jag är även glad och tacksam över att få lära känna dem. Detta skulle jag inte villa ändra på om jag skulle dra tillbaka tiden.
Visst drömmer även jag om att få en massa pengar högst uppe på min önskelista. Men även hälsan är väldigt viktig för mig. Om jag och min kära familj får vara friska går nog det upp emot alla andra drömmar. Men visst vill jag även ha en bassäng ute på tomten, dubbla ytterdörrar, massagebad både ute och inne, ett jättestort växthus på min odlingsplats, helrenoverat hus, amerikanska verandan,lära mig att virka, höns som kan förgylla min dag i trädgården, slippa jobba och bara njuta av livet med resor runt om i världen och även se vårat vackra land Sverige. Men varför ha så stora och många drömmar när kanske vara någon slår in? Det är jätteviktigt att kunna drömma sig bort och sträva framåt. Tänk om jag bara skulle ge upp nu? Fy tusan vad trist. 
Hur funderar du på livet och dina drömmar? Släpp ut allt vad drömmar heter det ger dig positiv energi.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: