Startsida

torsdag 12 december 2013

Spara & Slösa


När jag var liten läste jag en tidning som hette Lyckoslanten. Där fanns det två flickor som hette Spara och Slösa. Det var olika serier om hur duktig hon Spara var med allt. Samt att Slösa fick alltid stå för det dåliga. Ibland tänker jag på vad mycket som SLÖSAS i våra liv. Tänk vad enkelt det är att bara köpa den och den grejen för att man gillar den just då. Sedan blir hemmet, livet och hela vardagen en stor samling med saker. Jag ska försöka att avveckla mig som hamster år 2014. De vill säga att rensa upp mera i mitt liv och runt omkring mig. Göra mig av med sådant som bara finns till ingen nytta. Denna process kommer säkert att ta flera år. Ska lägga mina pengar på upplevelser istället. Njutbara ting. Inköpsförbud skall väl kanske införas. Samt ett kastsystem vid inköp. Köper jag ett nytt klädesplagg till exempel då åker ett annat ut. Tror också att loppis är ett bra ställe för mig.
Tänk vad skönt det ska bli den dagen då jag känner mig nöjd med detta.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar