Startsida

lördag 28 december 2013

Roligt inslag om riktiga vänner.


Hahaha.....hittade denna på nätet - den är ju klockren. Det kan vara svårt att hinna med sina vänner, känner jag. MEN det kan ju inte bara bero på mig/oss. Fast om alla har lika fullt upp som vi har förstår jag att något blir lidande. Ett annat sätt kan ju vara att vi kanske inte har så många vänner kvar. Det sägs ju att "man måste vårda sina vänner". Så idag har vi i alla fall vårdat ett par. Känns skönt. I morgon blir det igen. Härligt. 
Hoppas att vi även hinner med att vårda lite saker här hemma. I dag har jag i alla fall plockat i ordning inne i skafferiet. Så nu ligger inte en massa kokböcker och andra prylar på golvet där inne. Hoppas att jag kan ta tag i någon nyttigt i morgon med. Känns bra när jag tar tag i vissa saker. Håller på att fixar och donar hela tiden tycker jag. Känns så himla skönt. För visst har vi mycket grejer. Dags att rensa ur en massa saker. Vissa saker har ju funnits i hur många år som helst och kanske är "bra att ha" sak, men inte kommit till användning. Då åker det.


 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

2 kommentarer:

  1. va roligt att du "hörde av dej" till min blogg.. Ja jag börjar va på bena igen, sakta men säkert som de säger...Min värsta förskylning på år o dagar skulle jag säga, vet inte när jag skulle ha vart dålig en vecka o lite mer är det ju nu.
    Snuvan har gett med sej men ännu hostar jag o så spyr jag slemm..låter inte så vidare, men det är så det är just nu. Jag brukar inte ge nyårslöften för de hålls inte, men ett tyst löfte brukar jag ge mej själv..o det är iår..köp mindre..precis som ditt...jag är ju en riktig bokköpare.,av alla de slag o tidningar.. nu skall jag inte köpa nått på ett halvår.. ha jag lovat mej själv.Vi får se då hur det går...och samma sak med att sända efter ur nån katalog.. (ellos, jotex, osv) det skall jag inte göra heller förrän till sommaren kanske..För sista slutligen vart ska man med alla prylar, skulle ju hellre få kasta nått...här finns berg av allt! Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. haha,så roligt sms du hittade... skrattar :)

    SvaraRadera