Startsida

torsdag 5 december 2013

Australien mejl

IMG_20120107_142913.jpg
Alltid lika roligt att få mejl från min syssling i Australien. Även fast vi inte har träffats i verkliga livet så känns det som vi känner varandra och är otroligt fina vänner. Önskar att jag får träffa henne i mitt liv. Helt omöjligt ska det väl inte vara. Hon skickade med två bilder. Här är en, de har dessa underbara varelser som finns runt deras hus hela tiden. Den andra bilden visade jättestora spenatblad som de har odlat. De odlar allt själva och det känns ju jättebra.
Här inväntar vi snökaos igen. För precis ett år sedan var det snökaos och då åkte vi inte hem den dagen. Hoppas att det inte blir lika mycket denna gång.
Stora rensningar pågår för fullt i huset och på Facebook. Känns skönt att kunna bli av med lite som inte ligger så himla nära sitt hjärta. På Facebook har jag rensat bort 103, 26 och 32 stycken vänner i omgångar. Det känns inte som om jag saknar någon av dem. Varför lägga ner massa kraft på sådan som inte ger något tillbaka. Det är samma med allt här hemma. Blir skönt sedan när allt onödigt har försvunnit. Försöker att sätta köpförbud på flera saker - men har inte lyckats riktigt lika bra som med böcker. Huvudsaken är att jag jobbar på det.
Lönen öronmärks hela tiden så att det inte ska finnas allt för mycket pengar att köpa vad man vill för. Ett riktigt bra knep. 
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Nämen vart tog bilden vägen? Den fanns ju där när jag lade ut den.

    SvaraRadera
  2. Där fanns den igen.....! Hm fattar ingenting.

    SvaraRadera