Startsida

söndag 24 november 2013

Släkt lunch


Äntligen har den blivit av släktlunchen. Vi har försökt att få till det så länge men nu så fick det blir av. Gäller att planera in i mycket god tid när man ska få alla att kunna komma. Tyvärr kunde inte T komma pga sin onda plåga. Jag lider verkligen med honom och även med dotter min som får kämpa hela tiden med hans värk och allt som händer runtomkring.
Släktlunchen blev otroligt lyckad. Helstekt fläskytterfilé med potatis, gräddsås och underbara sallader, snabbinlagd gurka( sommargurka finns det någon som kallar den). Nästa släkt mys blir i februari dock med andra kusiner med respektive. Hoppas verkligen att så många som möjligt kan komma då. 
Denna vecka finns det massor att göra. Dags att julpynta lite också. Önskar att jag har hunnit gjort mina gardinstänger så att jag kan få upp mina gardiner - dock hinner jag inte det före jul.
Helgen som kommer är det julmarknader och jag har i alla fall bestämt att två skall jag gå på. HÄRLIGT.
Nu har vi även den stationära datan på plats. Helt underbart. Känns bra att kunna trycka på ett vanligt tangentbord och låta barnbarnen spela sina spel. SAMT att det går med en väldig fart.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. släktlunchen blev lyckad! är man bjuden på nästa? ;) kram

    SvaraRadera