Startsida

lördag 19 oktober 2013

Kalas dags!



Stora Alexander 5 år! Han fyllde ju det i veckan och vi hade kalas för honom idag. Han blev jätteglad och fick jättemycket saker. Vilka fantastiska tårtor han hade och jag smakade den blåa tårtan den var supergod. Jag hade letat fram min teddypäls som jag hade som 1-2 åring. Den har nu Alicia fått lånat och den går vidare till nästa tjej ( om det nu kommer någon, annars vill jag ha den tillbaka....för den är super fin och min farmor som har gjort den). Önskan om att kunna sy som hon är jättestor. Hon har sytt så mycket fint.
Ett besök på Almunge loppis hann vi med också. Skulle lämna in lite saker. Hittade då även saker som behövde ett nytt hem. Två pinnstolar som största dottern skall få, 3 pocket böcker(dock kallar jag det inte köp direkt eftersom en skall jag ge bort och de två andra skall bara läsas sedan tillbaka till loppis), 6 små glas som jag hade tänk att använda som vattenglas vid vinintag eller små barnsglas - perfekt, sedan 5 liters fryspåsar som gubbens jobbarkompis behövde.
I morgon blir det lunch med damklubben! Äntligen träffas vi igen. Nu är det dags att få se Monikas nya hem och det ska bli super kul. Ska väl även hinna med att göra något nyttigt också. Måste även planera kusinmiddagen i november, vad vi ska äta osv. Ska även kolla in ett datum för kusinträff nummer 2.
Glömde säga att bilderna är lånade från Jannice, super fina!
Ta vara på livet och varandra. LEV NU!
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Ja,de var ett lyckat kalas! Så himla goda bakelse :) Ja,dessa kort känner jag igen:)

    SvaraRadera