Startsida

måndag 16 september 2013

Välkommen hösten!

Inspirations 'Purple, White & Pink'
I dag är det första dagen som det känns som det är höst. Dock är det varmt fortfarande. Men grått och regnigt. Skönt med lite regn för det är väldigt torrt ute.
I går planterade jag mina 66 st tulpanlökar som är de färgerna ni ser på den lånade bilden från www.odla.nu - i lördags planterade jag mina 13 st vita liljor. Hoppas att jag nu kan vara som en hök på våren och kolla in alla liljebaggar. Vill inte ha dem! Men läste på sidan www.alltomtradgard.se att det gick att lägga ut lite aska - för det gillade inte baggen. Dock fick man inte lägga för mycket eftersom liljan inte ville ha sådant i större mängder.
Jag passade även på att plantera vitlök- en ren test. Spännande.
Att planera lökar eller att så frön är som att spela lotto. Precis när man har gjort en lottorad eller sått några frön eller plantera några lökar - så ser man framför sig hur rik man blir eller hur otroligt bra det kommer att gro eller att ta sig vad det gäller lökarna. Precis så kände jag.
Sedan vill jag även säga att vissa dagar på jobbet kan ibland vara jobbiga, tråkiga och stressiga. Då funderar man varför man inte jobbar med något annat, tex på ett bageri. Men så har jag bara känt en dag förra veckan när jag jobbade på kontoret. Denna vecka känns det som jag kan se väldigt långt framåt och förbereda till Gunilla när hon kommer tillbaka efter två härliga veckor i Grekland.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Jag vill med till Grekland. Hon har de bra hon! Å TACK MAMMA FÖR LÖKARNA IDAG!!! Alltså krokuslökarna... Ska plnatera imorgon. NU ska ja sova. puss

    SvaraRadera