Startsida

söndag 29 september 2013

Det far omkring ihuvudet


Vissa dagar är värre än andra. Jag vill inte säga att just denna dag är eller har varit så. Men just nu är det debatt i tidningen, radio och kanske även TV ( osäker eftersom jag inte har sett det där). En 15 årig flicka har blivit våldtagen av flera pojkar/män samtidigt och det går att läsa i bl.a. Aftonbladet detta " Jag är rädd och jag sa nej. Hur säger man ett nej så att det blir mera nej?". När jag hör detta - hur kan domen bli så att de pojkar/ män har blivit friade för en dom, börjar även jag att bli rädd. Vad är det som händer?
Vissa dagar går allt bara runt i mitt huvud och just denna dag har nog varit/är en sådan. Jag vill bort från allt och bosätta mig i skogen, långt från alla ondheter, krav, måsten. Vill kunna leva fritt och inte vara rädd, ensam, nere.......helt enkelt bara kunna få leva. Inte vara beroende av pengar, vänner, familj, väder, jobb.......helt enkelt bara kunna få leva. Ta dagen som den kommer kunna göra det som faller sig in. Undrar ifall det finns någon plats på denna planet där man helt enkelt bara kan få leva?
Hur känner Ni?
Jag kan i alla fall säga att jag är otroligt glad över att kunna ha min älskade gubbe, mina älskade döttrar, mina fantastiska älskade barnbarn,mina ljuvliga föräldrar,mitt jobb, mitt hem, min släkt och mina fantastiska vänner. Tänk de människorna som inte har allt det där. Jag är tacksam för att det finns. Men sedan finns det drömmar om saker och ting som ger mig gladhets hormoner. Det finns intressen i mitt liv som även ger mig gladhets hormoner.
Hur känner Ni?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. jag är också tacksam för alla nära som finns omkring oss.
    vilket fint drömhus de fanns här under. så skulle jag med vilja bo.
    så vackert så. kram

    SvaraRadera