Startsida

tisdag 20 augusti 2013

Vårlökar

Inspirations 'Purple, White & Pink'Lilja 'Asiatic White'Pärlhyacint 'Alba', StorpackAllium ' Amplectens'
Jag har nu beställt lite vårlökar på www.odla.nu. Tänk vad lätt det är att bara klicka i och så är varukorgen proppfull. Slutsumman blev hög men vad tusan gör det. Det är ju ett nöje att kunna se dessa underbara skönheter på våren. Förra hösten beställde jag vita liljor och det gjorde jag även nu. Helt underbart att kunna plocka in i vas eller ge bort när man går på besök hos någon. I min månadsbudget ligger det ett konto som heter blommor så där stoppar jag in 300 kr / månad och vips så har jag en stor slant att handla för. Bra med månadsbudget - jag spara mycket pengar i den till olika konton. Semesterpeng och reparationspeng är de tyngsta kontona. Känns skönt när man har semester att bara plocka ut och inte behöva tänka. Men till nästa sommar har gubben och jag ingen semestertripp inplanerad. Vi måste vara hemma och fixa med hus och hem har vi sagt. Så därför gav jag gubben en snöslunga i födelsedagspresent nu i augusti när han fyllde. Dock är den inte in köpt än men pengarna kommer från semesterkassan. De kostar ju en slant om man vill ha en rejäl.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen göra som du med kontorna... mysigt att se dina blommor i vår då :) puss

    SvaraRadera
  2. Så himla fina lökar,,blir snyggt till våren ska du se. Jag måste också köpa en några liljor..kanske vita..mera tulpaner..ja vi får se, tror jag skall åka till plantagen.Brukar finnas mycket fint där också.En Hurtigrutresa har även mina två systrar med sina män gjort nu i sommar.. från Bergen -Kirkenes..de åkte den 22 juli.o det va fint sa de.Jag önskar jag hade en såndär kassa... men skitt det har jag inte...men om jag skulle ta o göra en.Måste ta en funderare..tycker allt går till renoveringen av kofähuset just nu.ha de bra!

    SvaraRadera
  3. hej igen..Tungt vet jag inte om det känns..skall bli skönt då renoveringen är klar o korna skall börja kalva i nov..o då börjar mjölkningen..Vi har ju tagit lån på det hela..för så mycket som det kostar kan man nog inte spara...Nu skall jag kolla lite loppisbloggar-- hejsvejs

    SvaraRadera