Startsida

söndag 7 juli 2013

Plantering


Det har gått 5 ½ år sedan vi flyttade hit och det är nog först nu jag har fått så kallad "älskar hemmaenergi". Jag börjar bli som min bästa vän Anette - njuter för fulla muggar att vara hemma. I dag har det varit 28 plus grader på utetermometern och jag har gått i bikini hela dagen. Planterat två björnbärsbuskar och 4 st klematiser, bla denna på bild( bilden lånad från nätet) den heter Josephine. Har även planterat 2 st Albina Plena och en White Swan. Håller nu tummarna för att allt ska ta sig. Behöver kvällsvattna en tid framöver.
I dag vaknade jag klockan halv tio. Gillar inte att vakna så sent. Känns som hela dagen har gått. Så dagsagendan ställdes om till att bara plantera. Det fick räcka. Jag har lite målning att stå med - men kanske skall ta tag i det nu på kvällen när solen inte är lika stakt på mitt målarställe. Det blir lite si och så med mattiderna också. Men även där fick jag planera om matagendan. Hittade lite i frysen som kommer att värmas upp. Gubben som sa att det var vilodag i dag har suttit under äppelträdet i trädgårdsgungan och läst en bok. Skönt när man kan bestämma sjäv vad man ska göra.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Någon dag kan man ju få ta sovmorgon. Man har ju semester nu ju :) Kramar

    SvaraRadera