Startsida

onsdag 3 juli 2013

Dalarhästar


Förra veckan var jag in som hastigast på Hemtex. Såg då påslakarnsett med Dalahästar på. Stod där och tittade - ska jag köpa eller ej? Nej jag väntar. Så det har gått några dagar nu och kan inte sluta att tänka på påslakarnsetet. Så idag bestämde jag mig för att köpa det. Vilken himla tur jag hade - för nu hade de satt ner det med 50 %. Så nu kunde jag köpa både färgat som på bilden ( dock är bilden tagen från nätet och det är ett telefonskal - men motivet är det samma) och gråa hästar för samma pris som det jag hade tänkt mig först. Jag blev jätteglad.
Sedan tog jag mig en sväng till Myrorna och såg en Budda som jag skulle vilja ha. Men blev snål. Så lät den stå kvar. Berättade för min frissa om Buddan och hon vart ju eld och lågor. Dock passar Buddan mera hemma hos henne i sin nyrustade källare. Men jag bad henne att hon skulle skicka ett sms om hon inte köpte den. Jag ska i alla fall köpa andra saker har jag tänkt mig. Jag har blivit tok kär i en naken kvinnostaty som jag har sett på en blogg samt en liten kurvig kvinna som är gjord i betong och kallas badkrukan Siw. Samt en underbar groda som sprutar vatten - så himla rofyllt. Allt ligger på min önskelista. Det är många önskelistor och drömlistor nuförtiden. Har även hämtat hem färgkarta på husfärg. Spänningen är olidlig. Men det finns miljoner saker att göra. Husmålningen blir projekt nästa sommar tror jag som det ser ut just nu.
Syrenhäcken är nästan klar och det har tagit mig många dagar. Började i lördags och har gjort lite varje dag. Önskar att jag blir klar i morgon men allt beror på humör, väder osv. Men innan lördag hoppas jag ändå att det är klart. Då blir det nästa projekt. Jag har så mycket att stå i så jag hinner inte med allt på en gång. Men bra att göra något varje dag - då blir det klart till slut eller åtminstonne en sak mindre att göra. Önskar att jag kan få åka på lite loppis och kolla in saker och ting. Fast jag har överfullt med saker så hittar jag alltid några bra att ha saker på loppis.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. tyckte du skulle ha köpt en budda! dom är nog inte billiga väl? men på myrorna kunde du ha köpt en billiagre va? kul du fick dalahästarna för halva priset. när ja var där inne så tänkte ja på dig!=)

    SvaraRadera