Startsida

söndag 9 juni 2013

Sjötorp


Vilken helt underbar helg gubben och jag har haft. Jag fick ju en upplevelsepresent av mitt jobb när jag fyllde 50 år. Där fanns det att välja på en himla massa saker att göra. Men jag fastnade för en 1 dagskryssning på Göta Kanal, med övernattning lunch, middag och frukost. Vi har pratat om att åka på Göta Kanal - men det blir som så mycket annat, bara prat. Så nu äntligen blev det av. Vi hade en sådan fantastisk helg att vi längtar nu till nästa tillfälle där vi bara kan njuta av livet, varandra och allt det goda som bjuds i livet. UNDERBART. Vi åkte ner tidigt på lördagmorgon till Sjötorp där vi fick bo på ett så himla frächt vandrarhem - har aldrig sovit på ett sådant bra vandrarhem förut. Helt otroligt. Vi kommer säkert att upptäcka Göta Kanal igen. Vem vet kanske med cykel. Så fint ordnat det var. Här är en bild( lånad från nätet) på stället som vi fick middag och frukost på, Kajutan. Detta ställe var med i en utav Göta Kanal filmerna. Vilken himla fin service det var där. Maten var gudomlig - vi fick grillad oxfilé med primörer och olika såser samt pommes. Vi drack gott vin och satt sedan ute i solskenet och bara njöt. Upptäck Sverige. Jag är så stolt att jag är svensk och bor i Sverige som är helt fantastiskt. Självklart lockas även jag av att se mig om i världen - men Sverige finns i mitt hjärta.
Fick insperationskickar både gubben och jag - så nu gäller det att sätta fart.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

4 kommentarer:

  1. vad trevligt ni verkar ha haft de. aldrig fel med sverigesemestrar heller :) vill också till göta kanal. skulle vara kul å se sig omkring. man får se när man åker på en sån tur.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter Marie! Ja att upptäcka Sverige är sannerligen inte illa vi har så många vackra platser att besöka. Vi har börjat upptäcka platser som ligger nära vilket hela familjen tycker är roligt, senast besökte vi slottet i Uppsala.

    Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbarar bilder du hade Petra! Visst är det ljuvligt att kunna upptäcka vackra platser i sin närhet. Bra att röra sig i Sverige och få barnen att veta vad som finns.
      Hoppas att allt är bra med dig och att det går som på räls på jobbet. Trevlig sommar.
      Kram Marie

      Radera
    2. Tack Marie!

      Ja det är fint med mig och på jobbet går det inte alltid på räls men jag håller mig till spåret och passerar de hinder som dyker upp. Riktigt skoj är det och jag trivs som fisken =)
      Kram

      Radera