Startsida

söndag 26 maj 2013

Morsdag


Underbara flickor jag har som vill göra sin mamma glad. Tänk er själva att få en liljekonvaljbukett som doftar så himla ljuvligt i hela köket. I love it. Fick även en duschkräm och en Hortensia, den lilablåa. Tusen tack Jeanette och Jessica. Jannice - gumman du behöver inte ha dåligt samvete för att vi inte kunde ses. Jag vet att du tänker på din lilla mamma ändå och det är huvudsaken. Vi träffas ju på jobbet och myser tillsammans.
Helgen gick väldigt fort. Självklart är det tråkigt - men jag vet att jag har gjort något gott i alla fall till jobbet. Lördag blev det övertid och jag vill ju ändå hjälpa till att få till det på jobbet - som belöning blir det en tjockare plånbok vid nästa löning. Lördagskvällen tillbringade vi i HV Bygdegård i Almunge. Såg revyn Vägskratt - då fick vi använda lite skrattmuskler. Innan det var vi och lämnade rabarber till Sigrid och pojkarna. Alltid lika roligt att ge henne rabarber - hon blir så himla lycklig. Känns bra att kunna göra henne glad. Tyvärr tycker jag att hon lät lite dålig eller trött - hoppas att hon inte var det bara. Denna underbara människa. Efter revyn blev det att få gratta "pappa Ove" 70 år.  Så lördagen blev väldigt lång - klev upp 04.30 och gick i säng 23.30.
Söndagen tillbringade vi med Alexander och Alicia hemma hos oss eftersom både mamman och pappan behövde jobba lite. Mysigt med en tidig söndag, gick upp 06.30. Var ute vid sandlådan redan vid 8 tiden. Solen värmde och vi kunde njuta av solen. Jag hann även göra det som jag hade räknat med idag. Plantera lite sommarblommor och tvätta lite. Eftermiddagsfika av Jeanette och Bianca.
Gud va jag älskar mina barn. NI är verkligen det finaste jag har. Hoppas att vi alla kan vara tillsammans så mycket som möjligt och njuta av alla fina stunder som livet ger oss.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja,tyvärr kunde jag ju inte kommer för jag jobbade ju då :( men de går flera tåg! hii

    SvaraRadera