Startsida

lördag 20 april 2013

Sjötomt


Nu händer det jätte mycket ute i naturen. Vi har haft mycket vatten vid hallonen. Men idag såg det ut som det har sjunkit undan väldig mycket. Men självklart är det blött där. Många människor har problem med översvämningar och andra människor har problem med att de inte har rent driks vatten i världen. Jag har lånat lite bilder från Facebook utav Karin Eklund som har fotat i Almunge i dag. Samt en bild från en restaurang i Uppsala.
Almunge.Foto
Ja det är inte roligt att se dessa bilder. Hoppas att det går att ta sig fram där. Vart ska man annars åka om man ska till Uppsala? Det ordnar sig väl på något sätt. Tänk vilka krafter vatten har.
Hoppas på solsken i morgon så att det torkar upp lite och att jag kan städa lite ute. Det är ju väldigt mycket att plocka och kratta upp. Mycket att göra på våren och roligt när allt blir gjort. I dag har jag planterat penséer, både småblommiga och vanliga. I går sådde jag lite fröer inne samt planterade om lite. Så nu hoppas jag på framgång med detta. Men i veckan måste jag nog köpa mera jord samt kolla efter mina favorit pelargoner.
Måste också berätta att i onsdagskväll fick jag en så himla trevlig pratstund med en mycket trevlig busschaför på hemresan. Han förklarade en massa bra saker om livet - som jag har haft funderingar på. Men nu lägger jag allt på hyllan vad det gäller det. JÄTTE SKÖNT med bekräftelse. Tack!

Marie

Bild: Översvämning på terass vid Kvarnfallet, 2013-04-20

1 kommentar:

  1. jessica skrev i sin blogg att pappa hade bilder från 90talet där de fanns bilder på översvänungen där de rodde båt! har han kvar vill jag se1:) hihi.. jisses vad med vatten! hoppas de försvinner snart..pusspuss

    SvaraRadera