Startsida

söndag 3 mars 2013

Vårfint inne

3 mars 2013 dagens namnsdag är Gunborg, Gunvor - Grattis Gumpan, Gunvor Larsson.
Vilket himla blåsande det är ute idag. Mycket pinnar som ligger på snöskaren ute på tomten. Men solen lyser och det är huvudsaken. Jag får energi av solen. Så efter frukost tog jag mig tid till att leta reda på krukor som jag förvarar ute i en av jordkällorna. Jag fick skotta mig fram för det fanns jätte mycket snö vid dörren. Men det gick bra. Letade redan på krukor som jag ville ha och tog dem med mig in. Satt fart och planterade om lite blommor. Lite vår insperation vill jag ha på köksön. Det är primulan Äppelblom och den doftar gudomligt. Älskar rosa.
Hittade även snödropparna ute hos oss. Så nu känns det väldigt bra måste jag säga. Mera sol, värme och kanske inte fullt så mycket blåst, men blåst är bra det torkar upp. Nej återgå till lite pyssel - finns mycket att pyssla med.
Jätteroligt att jag fick svar av Isas Trädgård - hon kan verkligen ge mig energi genom hennes trädgårdsbilder. Titta in där om du också vill ha tips.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU!
Kram Marie


1 kommentar:

  1. Rosa är fint, speciellt så här på våren. Då är jag pastelltokig. Vad roligt att du hittade till min blogg. Isas trädgård är verkligen en källa till inspiration. Jag älskar hennes rabatter och växthus. Jag har en Canon, eller två :-) Jag köpte en ny nu i höstas. Först köpte jag en Canon 40D och nu en Canon Mark 5D Mark ll. Älskar den!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera