Startsida

lördag 2 mars 2013

Det kan väl inte bara vara jag som vill ha vår nu?

2 mars 2013 dagens namnsdag Ernst, Erna.
Gud vad jag längtar efter sol, våren, takdropp, vårtecken, värme och slippa alla varma kläder.
Fast jag måste erkänna att det känns som det är på väg ibland. Kanske inte idag då. Fast jag har inte märkt så mycket av det eftersom jag tog ett extra pass på jobbet. Gubben ville fixa lite här hemma och då passade jag på. Fast det finns miljoner av saker att göra. Men något som ligger närmast här är väl att stryka lite samt plantera om lite blommor. Resna upp lite i röran finns ju alltid. Fick lite saker sålda på Tradera känns bra. Jag kan erkänna att vi har så mycekt saker som vi aldrig använder men jag har väldigt svårt för att göra mig av med saker och ting. Men det blir en ny vana kanske när jag börjar rensa. Jag är i alla fall väldigt sparsam med att köpa nya saker - det är ju ett gott tecken. Men vissa saker måste jag bara inköpa. Närmast står det gardintyg och madrasstyg på listan. Men helst vill jag att mina pengar ska gå till upplevelser. Det blir ju några sådana i år. Ser redan fram emot det och nästa års drömupplevelser. Stort som smått.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hej Marie !
    Kul att du gillar min blogg ... tack snälla för din kommentar !
    Dahlian är en Arabian Night och jag brukar gödsla jorden väl där den ska växa varje sommar, annars gör jag inte så mycket mer annat än att klippa bort blommorna så fort dom blir lite fula för främja knoppbildningen.
    Jag gillar också det gamla madrasstyget, skall också kolla på Åhléns !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. jag vill ha vår. längtrar som sjutton alltså

    SvaraRadera