Startsida

tisdag 5 februari 2013

Vill ha vår just NU!


5 februari 2013 dagens namnsdag är Agata, Agda.
Oj vad jag längtar till vår. Vädret som var i söndags gav mig vårkänslor. Jag tog en promenad och andades in vårluften i mina lungor. Helt underbart. Tänk när jag kan hitta alla fina vårblommor som kommer upp i trädgården - ja naturligtvis är det för tidigt. Men längta kan jag i alla fall få göra.
Det är mycket fix och trix här hemma. Ser till att göra någon nytta varje dag. Det är ju inte lätt att ha ett badrum där man ska duscha, diska, tvätta kläder.....men det är bara att kämpa på det blir framgångar varje dag. Självklart går ju inte allt smärtfritt - men så är det väl med livet. Alltid ska man jaga saker och ting för att det ska bli rätt. Jag brukar säga till gubben att så kommer det vara så länge man lever. Så det är bara att bita i sura äpplet.
Jag läser otroligt mycket bloggar och jag älskar det. Hittar nästan nya varje dag som är läsvärda. Jätteroligt nöje. Bättre än Facebook faktist för det är ju en riktig smörja där. Fast det händer att jag har nytta av Facebook också. Fick bla tag på Sara som kommer från Mora och vill att hon ska tipsa om bilpakrering samt roliga saker att upptäcka i Mora inför våran semester. Sedan fick jag en förfrågan om att träffa Anna från Finspång när vi ska göra min 50 års resa. Känns som att alla semesteraktiviteter är nu bokade. Vill ju vara hemma också i mitt paradis och fixa både det ena och det andra. Gud va´jag älskar vår och sommar - tur att det är lite höst och vinter i mellan så att man kan varva ner lite. Jag är igentligen ingen vintermänniska - men i år har jag faktist gillat vintern. Konstigt.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. ja den här vintern har varit mild tycker jag. förra var grå,kall o jävlig! då ville man bara ligga i sängen o dra täcket över sig!

    ja,men tänk i slutändan av ert köksprojekt kommer de bli väldigt fint.... förr i tiden hängde man väl tvätt över vespisen väl? ;) Men någon dag lär vi komma å kika in ert nya kök! Fått hem alla vitvaror nu? PUSSSAR

    SvaraRadera