Startsida

lördag 23 februari 2013

MILJONÄR

23 februari 2013 dagens namnsdag är Torsten,Torun.
MILJONÄR.......vilken dröm för många. Självklart även för mig. Men jag är så himla lycklig att jag har en familj, barn med sina respektive och barnbarn. Varför vill jag bli miljonär - när jag har det så himla bra? Jag har jobb, man, hem, underbara barn, fantastiska föräldrar samt gudomliga släkt o vänner. VARFÖR kan människor inte bara vara nöjda. Nej det är precis som ordspråket - Mycket vill ha mer! Jag har tittat på tre av TV programen  - När livet vänder.....nu måste jag börja ta vara på det goda som finns runt omkring mig. Självklart vill jag bli miljnär, få huset i toppskick, köpa ny bil, kunna resa vart jag vill, köpa allt jag önskar mig - MEN ingenting går upp mot allt fint som redan finns. Gud va jag älskar min man, mina barn, barnbarn - helt enkelt min familj.
Önskar att vi alla kunde bo på en stor gård ( dock tror jag inte att mina barn vill det) allihopa i varsinna hus - kunna se varandra varje dag, njuta av livet och dela på allt vad livet har att ge. Måste få ett nytänkande vad det gäller livet.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. de är för du ska dela ut pengarna åt dina barn och barnbarn ;) haha..
    neej skoja..
    man behöver inte ha så mkt pengar när man har så underbara människor omkring sig. men en liten slant skulle vara bra. :D hehe

    SvaraRadera
  2. jag skulle med vilja ha massor av pengar. ut o resa å mysa :) ja jag ska spara pengar till utlandsresan jU=)

    SvaraRadera