Startsida

söndag 17 februari 2013

Alicia 1 år


17 februari 2013 dagens namnsdag är Alexandra, Sandra.
En helt fantastiskt ljuvlig bild på när Alicia äter den goda tårtan på hennes 1 år dag. Vilken underbar prinsessa hon är. Den sötaste av alla prinsessor. Bilden har jag tjuvat från Jannice - som vanligt tar jag aldrig med mig kameran.
Vilken himla tröttmössa jag är idag. Nästa helg ska jag bara ta det lungt och njuta av ledigheten. Jobbigt att ha helgerna uppbokade med en massa roligheter och sova lite. Jag känner av att jag är inte ung längre. Lördagen bestod av melodikryssfrukost, sopkastning, besök i en ny favorit affär i Almunge - Humlebo ( kommer att göra flera inköp där tror jag), 1 års kalas och middagsbjudning på kvällen hos oss. Söndagen en ny middagsbjudning med en alldeles för kort natt mellan lördag och söndag. Det har jag kännt av nu - skulle kolla in Mia på Grötö som gubben hade spelat in. Jag minns ingenting av det programmet, hahahaha....kl var före 18. 
Två hantverkare har varit här och kollat också idag. Det är BARA att göra så här och så här.....jo jo lätt för andra som håller på med såda saker att säga hur man ska göra. Ja ja ...det kommer att gå bra till slut. Nu har vi ju ändrat oss lite igen vad det gäller köket. Roligt.
Idag hörde både gubben och jag ett mystikt ljud i huset. Det lät som om snö från taket åkte ner och efter det en riktigt kraftigt smäll i väggen. Gubben gick ut och kolla - gick runt hela huset, men inte någon snö som åkt ner. VAD tusan kunde det vara? Vi bara tittade på varandra.
Roligt om Helen och jag kunde gjuta lite tillsammans. Ser verkligen framemot det.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. De kanske spökar i er hus som jag tror de gör ;) Å,Alicia är bra söt. Jag lekte ju massor med henne å när jag skulle åka börja hon gråta alltså. Sötisen då!!! PUSS

    SvaraRadera
  2. mitt lilla hjärta =) <3 hon är för söt!! tack för fina presenterna hhon fått.

    SvaraRadera