Startsida

torsdag 3 januari 2013

Vårkänslor eller bara falskt alarm?

_DSC8072.jpg
3 januari 2013 dagensnamnsdag är Alfred, Alfrida.
Först måste jag tacka för alla omtankar på mitt förra inlägg ang. min älskade gubbes sjukhusvistelse. Tack till mina älskade barn som älskar sin pappa högt upp på älsklingslistan. Tack även till Nattugglan - känns roligt att ha en bloggvän flera mil bort som jag aldrig har träffat och som verkar bry sig om medmänniksor. Hoppas att även din gubbe får bukt med sin näsa.
Vart tog vintern vägen? I går när jag skulle hämta posten så kändes det som vår i luften. Samt i grusgången hittade jag ett ogräs som hade knopp. Men det klart att det är falskt alarm. Jag som avskyr vintern i vanliga fall - men denna vinter gillade jag faktist. Kanske inte de dagar jag var tvungen att skotta snö så ryggen pajade eller kanske inte pajade direkt utan kroppen fick använda muskler som jag trodde inte fanns. Alltså muskler som inte var vana att jobba så hårt. Det är lite trist tycker jag faktist nu när snön har smält bort. Borde komma lite till och låta det ligga ett tag till med en lagom temperatur på - 5 grader. Då skulle jag vara nöjd. Men saker och ting som vinter går ju inte att styra.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar:

  1. tur att farsgubben är hemma och att han vilar sig ordentligt nu. vet inte om tobbe kommer på sön,tror inte han vågar komma själv när inte jag är med (som de verkar som)... hm :/ men ska försöka prata vett med honom igen,förstår inte varför han ska vara rädd isf ;) ingen av er bits! haha. puss

    SvaraRadera