Startsida

måndag 7 januari 2013

Pengar pengar


7 januari 2013 dagens namnsdag är August, Augusta.
Fick se denna bild i dagens Aftonbladet där en utav dessa mäns dotter,Britt Marie Johansson Dufva från Okome, hade gjort sig ett uttalande. Denna bild är ju världsberömd och bland annat finns det svenska bondpojkar på den. Kvinnan berättade att bilden är tagen på 250 meters höjd vid bygget av Rockefeller Center i New York, 1932. Hennes pappa åkte till USA 1925 för att arbeta och kom åter till Sverige 1935. Hon säger att hennes pappa inte själv hade sett denna bild men att han berättade någon gång på 1970 talet för henne att bilden var tagen samt att han så gärna ville se den. När Britt Marie såg denna bild såg hon direkt att det var hennes pappa ( nr 6 från vänster) samt en annan svensk som satt bredvid honom med bar överkropp. Jag gillar denna bild och har alltid gjort. Jag skulle absolut inte sitta där uppe kan jag säga. Men det jag vill ha sagt med detta inslag är ju att den som har fotat detta har säkert tjänat en massa pengar. Det är tydligen det som lockar människan mest i livet att ha en hel hög med pengar. Men undrar ifall man blir lyckligare då?
Jag kan ju säga som så att även jag gillar pengar. Jag vill bara säga att mitt bokkonto är större än mitt klädkonto. Jag har gått flera dagar och kollat på en bok på Bokus - dock inte dyr 139 kr på mellandagsrea. Men hade bestämt mig för att inte köpa den. FÖR att jag har så himla mycket böcker - denna bok var dock en kokbok och det kan man tydligen ha hur mycket som helst. Men i morse när jag var in på Bokus och upptäckte att reapriset låg kvar. Då slog jag till plus en ny pocket också. Det blev inte dyrt 188 kr men väldigt onödigt. Jag som hade bestämt mig för att rensa ut här hemma....så kommer det hem mera saker. Aj ja det är väl bara att läsa pocketen och skicka den vidare sedan. Vad är pengar bra att ha till om man inte ska använda dem.
Men det borde vara bättre om jag la pengarna på vettigare saker. Ja jag säger och de.
Ta vara på varandra och livet. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar