Startsida

fredag 4 januari 2013

Jag måste lära känna mig själv


Fast jag snart fyller 50 år så har jag inte riktigt lärt känna mig själv. Kanske låter konstigt i dina öron att höra just det. MEN känner du dig själv till 100%? Jag har så vansinnigt många drömmar och förväntningar på mig själv - men till slut blir det bara pannkaka av allt ihop. Jag får konstiga tankar om folk runtomkring mig och känner mig ensammast i hela världen - FAST det finns människor som ställer upp där ute, det vet jag. Denna här känslan har kommit med åldern och kanske sedan vi flyttade lite mera ensamt. Ena dagen så har jag nästan grävit ner mig i något och dagen efter så är allt på topp. Långledigt känns inte alltid OK för mig. Jag blir tröttare än vanligt och känner att något är fel. MEN VAD ÄR DET SOM ÄR FEL?
Varför kan inte allt bara vara som det var förut? Varför kan inte alla människor runt omkring mig bara säga vad det tycker om mig? Så att jag har en chans att ändra på mig OM de fortfarande vill ha mig som vän. Ja det finns många frågor och kanske inga svar - FÖR VARFÖR SKA DET FINNAS SVAR PÅ FRÅGOR TILL ANDRA NÄR JAG INTE KAN SVARA PÅ MINA EGNA FRÅGOR.
Nej nu gäller det att rycka upp sig. Se framåt, för det är ju den vägen som jag ska gå. Bygga upp självförtroendet. Kanske unna sig mera tid, lyx, njutning - mitt liv äger jag och ingen annan. Det MÅSTE finnas människor som har det värre än jag och det måste vara en tröst.
Ta vara på livet och varandra. Kram Marie

1 kommentar:

  1. vi får peppa varandra.. en utlands semester är vad vi behöver=)

    SvaraRadera