Startsida

lördag 22 december 2012

Snart dopparedagen


22 december 2012 dagens namnsdag är Jonatan, Natanael - grattis Jonte på namnsdagen!
Nu är det väldigt nära till just dopparedagen, julafton. Tyvärr har vi inte pyntat så himla mycket med tomtar och så. Men granen är framme, långbordet är på plats, klapparna inslagna och tomten bokad. Men det ser inte så himla bra ut - nämligen lilla Alicia har vattkoppor och Alexander samt hans far har haft kräksjukan. Mest känns det i hjärtat att kanske inte Alexander får träffa tomten....det är ju ändå barnens dag. Lilla Alicia är nog för liten för att förstå. Men det kan ju klarna upp så att säga.
William har pratat länge om att köpa lila julkulor till morfar - snacka om kärlek. Han sa att han kunde betala med egna pengar. Så idag har han ringt till morfar och talat om att han skulle till Karlssons för att handla lila julkulor....så det är dags att förnya våran gran.
Jag har även bestämt mig för att från nästa år måste våra underbara tjejer få bestämma hur de vill fira sina jular framöver. Det är ju så att de har egna familjer och vill säkert skaffa egna traditioner. Så då vill inte jag stå ivägen. Men självklart vill vi vara med och fira. Julen är ju lång - tre dagar och vi har ju tre tjejer. Hur enkelt som helst.
Sedan vill jag till nästa år även vara mera pysslig med allt vad det gäller julen. Jag har verkligen tappat av sedan barnen flyttat hemmifrån. Tänk vad man höll på förut. Alltid bakade egna pepparkakor (mest för att det vart en sådan himla god doft hemma), gjorde pepparkakshus, pynta med tomtar, julgardiner, juldukar osv. Nu orkar jag inte med något av detta - fast jag älskar julen. Men speciellt i år när halva köket är borta. Min faster Siv är också en stor älskare av julen och i år kommer den inte se ut som den brukar för henne. Hon ligger inne på sjukhuset och där blir det troligen ingen julstämmning.

Denna vecka har jag haft en kraftig ryggvärk. Först trodde jag att det var träningsvärk. Vaknade även en natt av att jag inte kunde flytta benet. Men nu tror jag att det är en kraftig inflamation i någon nerv eftersom det strålar upp till nacken och ner i benet. Så det är läge för massage, Voltaren gel och Ipren. Har blivit känsligare i kroppen sedan jag börjat att träna. Men det kanske ska vara så.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. men traditionen är ju att fira med er!=)

    ja,hoppas ni vart nöjda över dessa lila julkulor!=)

    å,inte kul med värk! hoppas den ger med sig snart.. ska ni lägga golv snart? åpuss

    SvaraRadera
  2. ja men som tur fick hn träffa jultomten, vilken lycka! =) puss

    SvaraRadera