Startsida

tisdag 11 december 2012

Nu går jag i ide.

11 december 2012 dagens namnsdag är Daniel, Daniela - Grattis alla som jag känner som heter så.

Nu skulle jag bara vilja krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. Samt vakna upp i april tror jag.
Jag tror att det kallas ångest den sjukdomen som jag bär på just nu. Alla människor drabbas av den mer eller mindre. Det är mycket på jobbet, det är julstressen som trycker på, köksprojektet som ligger lite i treda, orkeslös, vet knappt vilka vänner som finn längre, lättstött, orolig,träningsvärken lyser med sin frånvaro, har svårt att komma till ro, har fått klåda på kroppen, dåligt samvete - vill bara fly så känner jag mig nu. Tårarna rinner och allt känns förjävligt. Det går väl över.
För ett par dagar sedan när vintern kom kändes allt helt OK och underbart. Men idag känns allt bara motigt. Jag vill ha sol, värme, ork, lust, och ett humör som är på topp. Har tomten något sådant paket till mig?

Så nu ber jag Er alla som läser detta. Ha tålamod jag kommer att bli gladare och piggare - frågan är bara när.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Jag vill också ha sol å värme. Jag tycker inte heller det är roligt just nu..Men man får kämpa.. PUSS Å KRAM MAMMA! SAKNAR ER!!!!!

    SvaraRadera
  2. jag vill oxå ha sol och värme :D

    SvaraRadera
  3. Du är inte ensam.. så kände jag oxå före jul.. tyckte jag inte hann med nått...o nu efter jul..så skulle jag vilja kasta ut granen, den barrar så in i helskotta...o städa på vinden..tänk om man skulle få det riktigt fint..önskar mej nya tapeter.. men näää de lyser med sin frånvaro.. men det blir väl bättre,får vi hoppas..

    SvaraRadera