Startsida

lördag 8 december 2012

Kaos vecka

8 december 2012 dagens namnsdag är Virginia.
Blir så himla glad av denna bild på Alicia snöflingan! Hon är glad i hela ansiktet och ser ut att gilla allt runt omkring henne. Ursäkta att jag lånade bilden Jessica men var bara tvungen.

Det har varit en riktig kaos vecka denna vecka. Förbaskat lite folk på jobbet men vi kämpar på allt vi bara kan för att alla amerikaner ska få sin dos av narkos när de behöver. Sedan blev det ju snökaos också. Kan bara säga att det tog 45 minuter för min gubbe att ta sig från sitt jobb till mitt jobb och till mina föräldrars adress, som i vanliga fall tar runt 10 minuter. Jag bestämde att vi åker inte hem i detta snöoväder, vi tog helt enkelt in på mammas & pappas bed & breakfast. Det var riktigt mysigt vill jag säga och jag bara älskar mina färäldrar de ställer alltid upp.

När vi kom hem på torsdagen så hade vi så mycket snö att vi blev bara trötta på att titta på snön. Vi skottade så vi kom in i huset och grannen samt bonden hade plogat vägen med stora snöhögar som bevisade att det fanns hur mycket snö som helst. Jag ställde mig vid garaginfarten där gubben kunde dokumentera med kameran att det fanns snö nästan upp till min mage.
Kaos är det också vid min rosenbåde ute, den har gett vika. Så där måste vi se över till våren. Men allt kommer att bli bra när allt har lugnat ner sig.
Men just nu är jag mest orolig för min gubbe som har sådan värk i sina armar att det har börjat stråla upp i nacken. Som tur är ska han på återbesök den 3 januari. Hoppas att han gör klart för dem hur jävla ont han har, så han kan få sin operation snart. Jag hoppas verkligen att han kan fortsätta att hjälpa mig med köket annars vet inte jag hur det ska sluta. Men tur att jag är lite ledig i jul och hoppas då kunna fixa lite. Annars får jag ta till hjälp.
Men en sak är i alla fall väldigt konstigt med denna kaos vecka. Jag som avskyr vintern. Tycker att det är riktigt mysigt just nu.....men jag vet aldrig hur länge det varar.
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

1 kommentar: