Startsida

lördag 24 november 2012

Högt tryck

24 november 2012 dagens namnsdag är Gudrun, Rune.
Precis en månad kvar till julaftorn. Jag har inte känt någon jul eller advents känsla än. Men kanske om vi sätter upp lite ljusstakar och stjärnor i fönstrena. Har inte heller köpt några julklappar.....jo just ja, en till Alicia och en till Alexander. Men hoppas att hinna med lite i veckan som kommer. Julbak vad det gäller lussekatter och småkakor ska jag försöka att få till. Kanske en och annan mjukkaka också. Vill även hinna med att bjuda en gammal vän på sopplunch - jag har i alla fall gjort en inbjudan så får vi se vad hon säger. Samt blir överlycklig om jag får till några julklappar också.
På jobbet är det väldigt högt tryck just nu. Många tycker väl att det är väl bara att strunta i alla övertidspass. Men jag har jättesvårt för det. Vi har fått information av att vi, Fresenius Kabi är ensam leverantör till hela USA vad det gäller narkos. Tänk Er själva när maskiner går sönder och vi inte kan leverera. I USA ställer de in planerade operationer som tex folk med dåliga hjärtan som kanske måste opereras osv. De opererar bara akuta saker som tex trafikolycker och skottskadade människor. När man hör det visst vill man hjälpa till. Så högt tryck på att kunna leverera i tid samt att vi vill ju behålla USA marknaden som kund.
På bilden ser Ni en sovhörna i ett litet drömhus som jag har hittat i en tidning som heter Allt om fritidshus. Drömmarna finns hos mig att vi kan kanske bygga ut vår friggebod så att den blir 15kvm. Samt inreda den, då skulle jag vilja ha så här där inne.
Oj vad med drömmar det finns i mitt huvud. Men först jul, sedan köket, sedan lilla toan uppe, sedan den där 50års firande om jag igentligen skulle kunna slippa. Men sedan så måste det dras igång. Kan jag önska mig hantverkshjälp i 50 års present tror Ni?
Ta vara på livet och varandra. LEV NU. Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar